2016. augusztus 18., csütörtök

Kókuszos tekercs, főzött krémmel


Már több mint egy hónapja hogy elkészült ez a kókuszos finomság, de vártam a közzétételével, ha majd újra meleg lesz, akkor milyen jól fog jönni egy sütés nélküli édesség hétvégére. De azt hiszem hiába várok, vége már a nyárnak (ami szinte nem is volt az idén), így megosztom veletek is ezt a szuper finom kókusztekercs receptet. Én is Gabriellánál láttam, s mivel nagy kókusz kedvelők vagyunk, sokat nem vártam az elkészítésével. Én kristálycukor helyett barna cukrot használtam, ezért nem lett szép hófehér a világos rész, és egy kis rum aromát is tettem bele. Ha meleg, ha hideg van odakinn, készítsétek el ti is, biztosan jól fog esni egy-két szelet belőle :)

Hozzávalók:

- 16 dkg (barna)cukor
- 2 dl tej
- 10 dkg liszt
- 9 dkg vaj
- 15 dkg kókuszreszelék
- 1 ek cukrozatlan kakaópor
-  2 ml dr. Oetker rum aroma

+ kb. 3-5 dkg kókuszreszelék a nyújtáshoz

Elkészítés:

Egy lábasba felforraljuk a tejet a cukorral, majd levesszük a tűzről és állandó keverés mellett hozzászórjuk a lisztet. Csomómentesre keverjük, majd a tűzre visszatéve, alacsony lángon, folyamatosan kevergetve sűrű péppé főzzük.

Hozzáadjuk a vajat, melyet kevergetve felolvasztunk benne, végül a kókuszreszeléket is hozzákeverjük.

Az így kapott masszát két egyenlő részre osztjuk.
Az egyikhez hozzászórjuk a kakaóport és a rumaromával együtt egyneművé keverjük.
A sima kókuszos-, és a kakaós masszát is betesszük a hűtőbe dermedni kb. egy-másfél órára. Akkor jó, ha már nem ragad ha hozzáérünk.

A hűtőből kivéve, kókuszreszelékkel megszórt felületen 25x35 cm-es téglalap alakúra nyújtjuk mindkét masszát. A barna téglalapra ráhelyezzük a fehér lapot, majd szorosan feltekerjük.

Hűtőbe tesszük pár órára, majd szeletelve kínáljuk.

2 megjegyzés:

  1. De örülök, hogy elkészítetted! Csodaszép tekercs! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! A receptet is, nagyon finom volt! :)

      Törlés