2016. január 10., vasárnap

Bögrés fánk + Blogkóstoló 26. forduló


Az év első bejegyzésével egy kicsit megkéstem, és még az ünnepekre készített finomságokkal is adós vagyok, de ezek még egy kicsit váratnak magukra (talán jövő héten), hisz előbb a blogkóstolóra elkészített fánk receptet kell közzétennem, hisz ma van a beküldési határidő. Amikor Simone, a blogkóstoló 26. fordulójának háziasszonya kisorsolta nekem Ildikó blogját, egy kicsit megszeppentem, hisz többségben torták vannak nála, szebbnél szebb torták, én meg nagyon balkezes vagyok tortaügyben. Aztán alaposabban átnéztem a blogot, és végül a bögrés fánkra esett a választásom, úgyis már fánkszezonban vagyunk. :) Nagyon hasonlít a már blogon szereplő villámgyors fánkra, csak most a tésztában tejföl helyett joghurtot használtam, és vaníliás cukorral ízesítettem. Az eredeti recepthez képest és csak fél adagot készítettem, és így 16 darab fánkom lett. Gyorsan és egyszerűen elkészíthető, igaz egy kicsit töményebb a kisült fánk, mint a kelt tésztából készült társai, de finom, megéri elkészíteni. :)

Hozzávalók:

- 1 bögre liszt
- 1/2 cs. sütőpor
- csipetnyi só
- 1 cs. vaníliás cukor
- 1 ek cukor
- 1 tojás
- 1 doboz (150 g) natúr joghurt

+ olaj a sütéshez
+ porcukor a szóráshoz
+ házi sárgabaracklekvár

Elkészítés:

A lisztet elkeverjük a sütőporral és sóval.

Egy másik edénybe simára keverjük a tojást a joghurttal és cukrokkal. Ezután több részletben hozzáadjuk a lisztes keveréket, és egyneművé keverjük. Amolyan galuska állagú masszát kell hogy kapjunk.

A felforrósított olajba, két evőkanál segítségével beleszaggatjuk a fánkokat, majd visszavesszük a lángot, mert hanem gyorsan megpirul a külseje, és belül nyers marad. A fánkok maguktól megfordulnak a forró olajba, így még forgatni sem kell őket. Szép barnára sütjük, majd szűrőkanállal  papírtörlőre vagy szalvétára rakosgatjuk.

Ha kihűltek, porcukorral megszórva tálaljuk, és kínálunk mellé finom házi sárgabaracklevárt.

3 megjegyzés:

  1. Jankánál a "csak mert szeretem" blogon éppen most csodáltam meg valami hasonlót túrósan. Mindketten meggyőztetek! :-)

    VálaszTörlés
  2. Frissen sütve különösen jó, legalább gyorsan lehet csillapítani a fánk iránt érzett leküzdhetetlen vágyat :)

    VálaszTörlés