2014. május 6., kedd

Sült tojásrúd




Van egy csomó friss házi tojásunk, ezért próbáltam olyan recepteket keresni amikhez felhasználhatom. Persze tudom, hogy ha minden nap rántottát készítenék reggelire meg vacsorára, a férjem akkor sem unná meg a sok tojást, viszont én már nem eszem olyan nagy lelkesedéssel. Ellenben ha egy kicsit másképp készül el, egy kicsit variálunk rajta, akkor én is szívesen fogyasztom. :)
Ezt a sült tojásrudat Anikónál találtam, az eredeti recept pedig Aledától származik. Én reggelire készítettem és friss zöldségekkel fogyasztottuk, ami megmaradt azt pedig ebédre spenótfőzelék mellé kínáltam.

Hozzávalók a külső részhez:

- 5 keményre főtt tojás fehérje
- 2 nyers tojásfehérje
- csipetnyi só
- fehérs bors
- 1 ek liszt
- 1 kk paprika
- 1 evőkanályni apróra vágott petrezselymzöld
- 2 ek olívaolaj

Hozzávalók a töltelékhez:

- 5 főtt tojássárga
- 2 nyers tojássárga
- 1 ek puha vaj
- só, fehér bors
- 1 kk mustár
- 1 ek vaj

Elkészítés:

A keményre főtt tojásokat megpucoljuk és szétválasztjuk a sárgáját a fehérjétől.

A fehérjét apróra vágjuk. Mivel én nem nagyon szeretem a főtt tojásfehérjét és hogy ne érezzem túl erőssen, ezért lereszeltem kis lyukú reszelőn. Enyhén sózzuk, borsozzuk.
A nyers tojásfehérjét csipet sóval habbá verjük és óvatosan beleforgatjuk a piros paprikával elkevert lisztet. Hozzáadunk 2 evőkanál olajat, a felaprózott/lereszelt tojásfehérjét és az apróra vágott petrezselyemzöldet, és elkavarjuk.

Egy 20x25 cm-es tepsit kibélelünk sütőpapírral, lekenjük olajjal és belesimítjuk a tojásfehérjés masszát. Előmelegített sütőben, 170 fokon, 10-12 perc alatt megsütjük.

Közben elkészítjük a tölteléket. A főtt tojássárgákat villával összetörjük, elkeverjük a két nyers tojássárgával, majd a a vajjal és mustárral együtt simára keverjük. Izesítjük sóval, borssal.

A megsült tojásfehérje lapot kiemeljük a tepsiből (sütőpapírral együtt), keskenyebbik felére halmozzuk a tölteléket rúd formájában és a sütőpapír segítségével feltekerjük. Belecsavarjuk a sütőpapírba, végeit megszorítjuk és újabb 10 percre visszatoljuk a sütőbe.

Sütőpapírba csomagolva hagyjuk kihűlni, majd hidegen 1 cm vastagságú szeletekre vágjuk. Friss salátával csak úgy önmagával, vagy feltétként fogyasztjuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése