2014. április 11., péntek

Sűrített tejes keksz, csokival és dióval



Volt még egy doboz sűrített tejem, aminek hamarosan lejárt volna a szavatossági ideje, így valamit kezdeni kellett vele.
Emlékeztem, hogy még Trollanyunál láttam kekszet sűrített tejjel, gyorsan rá is kerestem a receptre. Amit módosítottam rajta, hogy nálam nem került joghurt a tésztába, mert nem volt itthon, csak sűrített tej. Csokim sem volt 10 dkg,  így egy picit több dió került bele, és kevesebb csoki. Az eredeti receptet Trollanyunál nézhetitek meg, én most a saját változatomat írom le.
Nagyon finom lett, érdemes kipróbálni! :)

Hozzávalók:

- 8 dkg puha vaj
- kb. 2 dl édesített sűrített tej
- 30 dkg liszt
- 2 tk sütőpor
- 7,5 dkg dió
- 7,5 dkg csoki

Elkészítés:

A száraz hozzávalókat (liszt, sütőpor, durvára darált dió) egy tálba szórjuk. Elmorzsoljuk benne a szoba-hőmérsékletű vajat és a sűrített tejjel egyneművé dolgozzuk. Annyi sűrített tejet adjunk hozzá, hogy a massza összeálljon és jól formázható legyen. Végül az apróra vágott csoki darabkákat is beledolgozzuk.

A tésztából diónyi nagyságú golyókat formázunk és sütőpapíros lemezre rakosgatjuk egymástól 2-3 cm-re, mert majd megnőnek.

Tenyerünkkel, vagy egy széles talpú pohárral lelapítjuk és 180 fokra előmelegített sütőbe kb. 10-12 perc alatt készre sütjük, vagy amíg el nem kezd barnulni.

2 megjegyzés:

  1. Nyam-nyam, nagyon finom lehet... Jó lenne rágcsálni nekem is. :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól sikerültek, örülök, hogy megsütötted és ízlett:)

    VálaszTörlés