2014. február 20., csütörtök

Búrkifli



Újra a fagyasztott leveles tésztát hívtam segítségül, mint sokszor teszem ha valami finomat gyorsan kell készíteni. :)
Legutóbb, amikor Gabriellánál megláttam a búrkiflit, elhatároztam, hogy legközelebb ezt fogom készíteni leveles tésztából, így íme .... el is készült. :)
Valóban finom, csak a tölteléket ne sajnáljuk belőle. Megeshet, hogy sütés közben kifolyik egy kis töltelék, de sebaj, ha kihűlt meglehet enni így is. ;)

Hozzávalók:

- 1 csomag leveles tészta (45 dkg)

- 2 tojásfehérje
- 10 dkg cukor
- 7 dkg darált dió
- csipet fahéj

+ Tetejére:

- 1 tojássárgája
- 1 teáskanál tej
- 4 dkg darált dió

+ porcukor

Elkészítés:

A tojásfehérjékből közepesen kemény habot verünk, majd kanalanként adagoljuk hozzá a cukrot, és addig verjük amíg elfogy a cukor.
A fahéjat elkeverjük a darált dióval és óvatosan beleforgatjuk a habba.

A kiengedett leveles tésztát kitekerjük (nekem már eleve ki volt nyújtva), párszor végig megyünk rajta a sodrófával, hogy kb. 3-4 mm vastagságú legyen a téglalapunk.
A tésztát 10×10 cm-es négyzetekre vágjuk, minden négyzet alsó részére teszünk a töltelékből, majd feltekerjük, és kifli alakúra formáljuk.


Sütőpapíros tepsire rakosgatjuk, tetejüket lekenjük a tejjel hígított tojássárgával és megszórjuk dióval.

Előmelegített sütőben, 180 fokon, kb. 20 perc alatt aranybarnára sütjük.

Rácson hagyjuk kihűlni, majd porcukorral meghintve tálaljuk.

5 megjegyzés:

  1. Guszták lettek! Én is fagyasztott tésztából szoktam sütni a búrkiflit :-)

    VálaszTörlés
  2. Én is kérek, én is, én is!!! :) Legközelebb próbáld ki mákkal is, úgy is isteni! :)

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon jó! Szeretem én is a leveles tésztát:-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néz ki, én pont így, diós töltelékkel szeretem a legjobban! :)

    VálaszTörlés
  5. De jó, még most vettem észre, hogy megsütötted. Nagyon örülök.

    VálaszTörlés