2014. január 13., hétfő

Tojás és élesztő nélküli pogácsa + Blogkóstoló 14. forduló



Csak jókat tudok mondani erről a pogácsáról. Amilyen egyszerűen és gyorsan összedobható, épp annyira finom is. Ha elkészítitek, csakis dupla adaggal próbálkozzatok, mert ez a tepsinyi adag pogácsa nagyon hamar elfogy, nagyon eteti magát. A recept Linyahtól származik, az újabb blogkóstoló háziasszonyától, ki volt olyan kedves hogy saját blogját sorsolta nekem. :) Elég rég követem a blogot, volt is elmentve pár recept tőle, így nem volt olyan nehéz kiválasztani, hogy mit is készítsek el. Szilveszterre való tekintettel esett a választásom erre a pogácsára, és milyen jól tettem, mert hatalmas sikere volt. :)
Amit másképp csináltam, hogy én nem tettem bele hagymát (csupán azért, mert elfelejtettem a nagy készülődésben), és vaj helyett sertészsírt használtam.

Köszönöm a receptet és a játékot kedves Linyah! Sok sikert neked az összefoglalóhoz! :)

Hozzávalók:

- 30 dkg liszt
- 10 dkg sertészsír
- 1,5 dl tejföl
- 1 kk só
- 2 csipet cukor
- 1 csapott kk szódabikarbóna
- 2 ek napraforgómag
- 1 ek szezámmag
- 1 ek lenmag
- 1 ek egész mákszem

Lekenni: - kb. 1 ek tejföl

Szórni:

- kb 1 evőkanálnyi magkeverék (szezámmag, lenmag, egész mákszem)
- pici só

Elkészítés:


A szódabikarbónával elkevert lisztet, a cukorral együtt dolgozófelületre szórjuk. Elmorzsoljuk benne a zsiradékot, majd a tejföllel és magokkal együtt alaposan összegyúrjuk. Hamar összeáll a tészta, és egy nagyon jó állagú, könnyen formázható tésztát kapunk. Cipót formálunk belőle és 15 percig pihentetjük.

Enyhén lisztezett felületen kb. 1 cm vastagságúra nyújtjuk, majd tetejét berácsozzuk egy éles kés segítségével. Kiszaggatjuk a pogácsákat, majd egy sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk.
Tetejüket lekenjük tejföllel és megszórjuk egy kevés magkeverékkel.

180 °C-ra előmelegített sütőben 20-25 perc alatt kisütjük.


3 megjegyzés:

  1. Húú, de jól néz ki így, hogy nagyobbra lett szaggatva! :) Örülök, hogy játszottál, annak meg pláne, hogy ízlett, amit választottál :)

    VálaszTörlés
  2. nagyon klassz kép, jó kis recept!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó választásnak tűnik, csoda guszta! :)

    VálaszTörlés