2013. november 2., szombat

Frankfurti leves



A Frankfurti leves már elég rég a várólistán volt, mivel a férjem nagyon szereti a virslit. Több receptet is tanulmányoztam, kijegyzeteltem, de végül a pár napja Markánál látott recept mellett döntöttem, mert nagyon egyszerűnek és gusztusosnak tűnt. Én általában nem kedvelem a virslit, de ennek ellenére a leves nagyon ízlett.
Köszönjük Marka, nagyon finom volt a leves! :)

Hozzávalók:

- 1 kis fej kelkáposzta vékony csíkokra vágva
- 1 vöröshagyma
- 3 gerezd fokhagyma
- 2 sárgarépa
- 1 petrezselyemgyökér
- 1 krumpli

- 1 kis pohár tejföl (1,5-2 dl)
- 1 evőkanál liszt
- olaj
- 1 teáskanál pirospaprika
- só, bors, majoránna

- 4-5 szál virsli

Elkészítés:

Az apróra felvágott hagymát kevés olajon megfonnyasztjuk, majd hozzáadjuk a vékonyra vágott káposztát és felöntjük kb. 2,5-3 l vízzel.

A karikára vágott répákat és a kockára vágott krumplit is beletesszük a levesbe. Ízesítjük a fűszerekkel és a zúzott fokhagymával, majd a zöldségeket puhára főzzük.

1 evőkanálnyi lisztet kevés olajon zsemleszínűre pirítunk és megszórjuk a pirospaprikával. Felöntjük kevés hideg vízzel és csomómentesre keverjük. Hozzáadjuk a tejfölt és simára kavarjuk majd a levesből pár kanállal hozzámérünk (hőkiegyenlítés). A tejfölös rántást a levesbe csurgatjuk és besűrűsítjük.
A virsliket felkarikázzuk, beletesszük a levesbe és néhány perc alatt készre főzzük.


2 megjegyzés:

  1. Nekünk nagy kedvencünk a franfurti leves, nagyjából én is így készítem, csak habarással:) További szép hétvégét:)

    VálaszTörlés
  2. Finom leves ez! Készítettem félbe vágott apró kelbimbóval is, finom úgy is.

    VálaszTörlés