2013. február 6., szerda

Rácsos lekváros linzer


Ez a roppant egyszerű recept Barbi dédimamájától származik. Úgy tűnhet, hogy elég macerás elkészíteni a rácsozás miatt, de nem, könnyen és gyorsan megvan, és természetesen finom. :)

Hozzávalók:

- 50 dkg liszt
- 25 dkg margarin
- 20 dkg porcukor
- 10 dkg darált dió
- 1 tojás
- 0,5 dl tej
- 1 sütőpor
- csipetnyi só

+ baracklekvár, nálam 14 ek

+Lekenni: 1 tojássárga

Elkészítés:

A sütőporral elkevert liszttel elmorzsoljuk a margarint, majd a többi hozzávalóval jól összedolgozzuk. 30 perce betesszük a hűtőbe.

Ezután a tészta 2/3-át egy sütőpapírra tesszük és tepsi nagyságú lappá nyújtjuk ki, majd a sütőpapírral együtt áthelyezzük a tepsibe.

Jó vastagon megkenjük barack lekvárral. Én 14 evőkanál lekvárral kentem meg, de nyugodtan tehetünk ennél többet, mert megbírja. :)

A tészta másik felét kinyújtjuk, derelye vágóval felcsíkozzuk és a tészta tetejét berácsozzuk.

Tojássárgával kenjük meg a rácsokat, majd előmelegített sütőben 180 fokon süssük aranybarnára.

Ha kihűlt, felvágjuk tetszés szerint (rombusz, kocka, kerek alakúra) majd porcukorral enyhén megszórva fogyasztjuk.


4 megjegyzés:

  1. Hozzánk mindenféle linzer jöhet! Én tojáshabot szoktam a tetejére még tenni, de így is nagyon fincsi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a tippet, következőkor teszek majd én is tojáshabot, tojásfehérjém úgy is mindig vagy a fagyasztóba.

      Törlés
  2. Olyan igazi régimódi süteménynek tűnik, abból a finom házi fajtából! :) Nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés