2012. december 17., hétfő

Gyümölcskenyér tojásfehérjéből narancsmázzal


Amikor megláttam Trollanyunál, tudtam, hogy ez lesz a hétvégi sütink. :) A tojásfehérjék ott voltak a mélyhűtőbe, és felhasználásra vártak, mi meg pont egy ilyen mutatós és finom sütire vágytunk. Igaz a "belevalókat" egy kicsit módosítottam, ahhoz mérten, hogy mi volt pont itthon, és a vajat kifelejtettem a Trollanyu által megadott receptből, de így is nagyon finom volt.
A férjem azt mondta, hogy már rég nem készítettem ilyen finom sütit, nagyon ízlett neki. :) Ennél nagyobb elismerés nem is kell. :)

Trollanyu köszönjük szépen, nagyon finom volt! :)

Hozzávalók a tésztához:

- 7 tojásfehérje
- 12 dkg porcukor
- 5 dkg dió
- 10 dkg étcsoki
- 15 dkg rahát
- 1 narancs reszelt héja
- 1/2 citrom reszelt héja
- 8 dkg liszt

Hozzávalók a narancsmázhoz:


- 15 dkg porcukor
- 0,2 dl narancslé

Elkészítés:

A diót darabosra vágjuk/törjük. Én úgy csináltam, hogy egy zacskóba tettem a diót, majd egy konyharuha közé fogtam, és a hús klopfolóval összetörtem. Csupán pár ütés elegendő, mert az a jó ha darabos a dió.

A csokit is feldaraboljuk, majd a rahátot is. Hogy minél gusztább legyen, jó ha több színű rahátot használunk, nekem volt sárga, piros és zöld színű.

Az összetört/vágott hozzávalókat a lisztel elkeverjük.

A tojásfehérjéket elkezdjük felverni, mikor már közepesen kemény, akkor a porcukrot is hozzáadjuk és keményre verjük.
Beleforgatjuk a lisztes keveréket és itt még hozzá kellett volna adjak egy kis olvasztott vajat, de a mikróba felejtettem, s csak akkor vettem észre amikor már a sütőbe volt a tészta. Na de sebaj, így is finom volt. :)

Kivajazott, lisztezett őzgerinc/kalács formába öntjük a masszát és előmelegített sütőben 180 fokon 25- 30 percig sütjük. (Tűpróba!!!)

Amikor kihűlt bevonjuk a narancsmázzal, amihez a porcukrot elkeverjük a narancslével, de vigyázzunk, hogy lassan adagoljuk a cukorhoz a levet. Egy nehezen folyós, sűrű mázat kell kapjunk.

4 megjegyzés:

  1. Tényleg a legszebb elismerést kaptad a sütidért! :) Nagyon guszta, én is kinéztem magamnak. Csak sajnos nincs még ennyi tojásfehérjém. :(

    VálaszTörlés
  2. Szép lett, fincsi lehet! Én is szoktam gyűjtögetni a fehérjéket és ehhez hasonló receptem van, de új a narancshéj és a máz. Így is majd kipróbálom:-)

    VálaszTörlés
  3. Tele minden jóval, nagyon guszta! Áldott Ünnepet Kívánok!

    VálaszTörlés
  4. Nyámi, nagyon guszta és biztosan finom. Töltsd fel ide is: http://redir.ec/receptjatek ha van kedved! Szerintem esélyes lehet.

    VálaszTörlés