2012. november 14., szerda

Mézespuszedli (Mézespogácsa)


Karácsonyra készülődve elkészítettem az idei első mézespuszedlit, vagy ahogy mifelénk nevezik, mézespogácsát. Nem gondoltam volna, hogy ennyire finom lesz, és puha......hm nagyon jól sikerült.
Köszönet Tücsökbogárnak a receptért, semmit nem változtattam rajta, így a tökéletes. :)

Hozzávalók a tésztához:

- 33 dkg liszt
- 5 dkg cukor
- 12 dkg méz
- 2  tojás
- 2 ek víz
- 3 ek olaj
- 1 tk szódabikarbóna
- 1 ek mézeskalács fűszerkeverék
- csipet só

Hozzávalók a mázhoz:

- 2 tojásfehérje
- 17,5 dkg porcukor

Elkészítés:

A tojásokat a sóval és a cukorral jó habosra keverjük, majd tovább kevergetve hozzá adjuk a mézet, vizet és olajat.
A szódabikarbónával és a mézeskalács fűszerkeverékkel elkevert lisztet is hozzáadjuk, majd összegyúrjuk. Ne ijedjünk meg, egy lágyabb masszát kapunk.

A tésztát becsomagoljuk folpackba és 1 órára hűtőszekrénybe pihentetjük. Én ettől egy kicsit eltértem, mert valami közbejött és csak másnap tudtam megsütni, így kb.14 órát volt hűtőbe, de szerintem semmi baja nem lett, ugyanolyan finom lett. Szóval nyugodtan lehet éjszakára hűtőbe hagyni, és majd másnap sütni.

A hűtőből kivéve, diónyi golyókat formálunk (én megmértem és mindegyik golyó 17 gramm volt). Tücsökbogár írta, hogy vizes kézzel kell megformálni mert ragad a tészta, de nekem nem volt szükség rá, gondolom, mert több időt volt hűtőbe. DE ha túl ragacsosnak ítéljük a tészta masszát, akkor végezzük vizes kézzel a formázást, így nem ragad a tenyerünkhöz.

Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk, kicsit távolabb egymástól majd egy vízbe mártott evőkanállal, vagy lapos talpú pohárral, ellapítjuk a golyókat kb. fél centi magasra.

175 fokra előmelegített sütőben 10-12 percig sütjük, majd rácson kihűtjük.

A mázhoz a tojásfehérjéket a cukorral, gőz fölött kemény habbá verjük, majd a kihűlt pogácsákat beleforgatjuk a felvert habba.

Sütőpapírra tesszük és szobahőmérsékleten megszárítjuk.


Jól záródó dobozban sokáig eláll (már ha marad belőle), de már sütés után is azonnal fogyasztható.

5 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek! Mint a hógolyók! :o) Igazi Karácsonyi édesség!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek! Már volt eszembe hogy nekem is megkéne néznem hogy melyik is a jó receptem, mindíg választok ki valami újat és következő évben nem tudom melyik volt sikeres! Lehet hogy most pld. ezt is kipróbálom még karácsony előtt! Ha gyerekek itthon vannak biztos hogy hamar elfogy!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen Lányok! :)

    Éva, ezt a receptet mindenképpen próbáld ki, biztos vagyok benne, hogy nem fogod megbánni, NAGYON finom! :)És hogy elfogy hamar, arról nincsenek kétségeim. :)

    VálaszTörlés
  4. Ebben is csupa bevált dolgok vannak, annyira beváltak, hogy sokat már el is felejtettünk, pedig itt voltak : A magyar úri család konyhája c.

    VálaszTörlés