2011. szeptember 30., péntek

Magos csavar



Amint már észre vettétek nagyon szeretjük a kelt tésztákat, minden alkalmat kihasználok hogy készíthessek. :)
Sokat keresgélek új receptek után, és sokszor nem is kell kutakodni, mert megtalálom Nálatok.
Így volt ez a csavarttal is. TücsökBogárnál  láttam a Provance-i fűszeres csavart, de mivel nekem nem volt ilyen fűszer keverékem, elkészítettem magokkal és meg kell hogy mondjam, nagyon finom lett így is. :)


Hozzávalók:

- 40 dkg kenyérliszt
- 1 ek cukor
- 2,5 dkg élesztő
- 0,5 dl langyos tej
- 2 tk só
- 2 tk őrölt köménymag
- 2 ek olívaolaj
- 2 dl meleg víz

A lekenéshez és a szóráshoz :

- 2 dkg olvasztott vaj
- szezámmag
- napraforgómag
- só

Elkészítés:


A lisztet a dolgozófelületre tesszük, közepébe egy kis lyukat alakítunk ki, beleteszük a cukrot, rámorzsoljuk az élesztőt, majd rátöltjük a langyos tejet. Várunk amig felfut, ez kb. 15 perc.










                A többi hozzávalóval jól kidagasztjuk, konyharuhával letakarjuk és 1 órán át meleg helyen kelesztjük.

Ezután lisztezett felületen átgyúrjuk, majd két kis cipót formálunk. A cipókat kb. 24x15 cm téglalapokká nyújtjuk ki és 6 csíkra vágjuk.











A csíkokat megcsavarjuk és sütőpapíros/alufoliás lemezre rakosgatjuk majd újabb 1 órán át kelesztjük.










              Ezután a csavarokat lekenjük az olvasztott vajjal és megszórjuk a magokkal, sóval. Én hármat-hármat megszórtam szezámmaggal és napraforgómaggal, a többit pedig vegyesen.
Előmelegített sütőben 15-20 perc alatt megsütjük.

6 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik ez a recept (is). Állati jól néznek ki. :)))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszták a csavartjaid! Amúgy én is kelt tészta mániás vagyok. Most is kelesztek egy adagot az erkélyen :))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néznek ki! Biztos nagyon finom, még kelt tésztából nem próbáltam ! A múltkoriban valamelyik blogon láttam vajastésztából készítve azt próbáltam ki ! Nagyon finom lehet ezzel a kelt tésztából!:)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszták lettek, én is kelttészta rajongó vagyok:) Szoktam ilyen csavartat készíteni, a pizzás a kedvenc.

    VálaszTörlés
  5. Ilyet anyukám is szokott sütni (jaj, már nagyon régen!) és ő köménymagot szórt rá. Úgy is finom volt.

    VálaszTörlés
  6. Fincsi sörkorcsolyákat csináltál! Biztos jó ropogósak! Egy pohár sör mellett el lehet egy párat ropogtatni az biztos!

    VálaszTörlés