2011. szeptember 5., hétfő

Kókuszos szelet kávéval ízesítve


A szombaton nagyon kívántam valami finomságot, de nem volt semmi otthon csak egy tejes csokoládé, és én valami mást kívántam. Szét néztem mit kapok otthon, hogy készítsek valami ínyemre valót s amikor megláttam a kókuszreszeléket, eszembe jutott, hogy a napokban láttam valakinél egy nagyon guszta kókuszos-kávés sütit. Bekapcsoltam a gépem, és rákerestem.....meg is találtam Csibénél, így hozzá láttam az elkészítéséhez. Igaz, egyet s mást változtattam, de a végeredmény valami csodás volt!!! Rég nem ettem ilyen finom sütit, s a férjem is csak dicsérni tudta, na meg engem hogy elkészítettem :P


Hozzávalók a tésztához:
-  6 tojásfehérje,
- 25 dkg porcukor,
- 16 dkg kókuszreszelék,
- 3 ek liszt liszt

Hozzávalók a krémhez:
- 2 dl hideg kávé
- 6 tojássárga,
- 4 ek csokis puding,
- 25 dkg margarin,
- 20 dkg porcukor

Díszítéshez: reszelt csoki

Elkészítés:

A tojásfehérjéket félkemény habbá verjük, majd lassan hozzá adva a porcukrot kemény habbá verjük. Az így kapott habhoz nagyon ovatosan hozzákavarjuk (helyesebben bele forgatjuk) a lisztet meg a kókuszreszeléket. Vigyázzunk, ne hogy összetörjön a hab!










               

Egy tepsit sütőpapírral kibélelünk, az én esetemben alufóliával, és beleöntjük a tésztát.
Előmelegített sütőben 25-30 percig megsütjük.

Amíg megsül a tészta elkészítjük a krémet.

A pudingport a kávéval elkavarjuk csomómetesre, majd lassú tűzre teszük melegedni. A tojássárgákat egy kicsit elkavarjuk, épp csak addig amíg felmelegedett a kávés puding, majd lassan hozzácsorgatjuk. Lassú tűzön folyamatosan kevergetve addig melegítjük, míg sűrű krémet kapuk, majd hűlni hagyjuk.
A margarint a porcukorral kikavarjuk, majd amikor meghült a kávés puding a két összetevőt simára kavarjuk. Én egyszer egy kanállal kavartam, majd a végén épp 1-2 percre bekapcsoltam a robot gépet, hogy még simább legyen a krém.

Ha a tészta kihűlt, rákenjük a krémet, majd megszórjuk csokireszelékkel.
Ez alkalommal tej csokit használtam a díszítéshez, de következőkor fehércsokit reszelek rá, talán úgy jobban mutat majd :)


Csibe, köszönet a receptért, nagyon finom süti! Mindenkinek csak ajánlani tudom, megéri kipróbálni :)

10 megjegyzés:

  1. Ez nagyon fincsi lehet! Készítettem már hasonlót, de kávé és csokipuding nélkül. Legközelebb így készül:-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta és a kávé kókusz variáció igen finom lehet!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta! Muszáj megsüssem! Köszi a receptet! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta, ezt érdemes kipróbálni.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta lett!

    VálaszTörlés
  6. Mutatós és finom, ellenben a fehér csoki kontrasztként nagyon jó ötlet! :)

    VálaszTörlés
  7. Feltétlenül elkészítem. Nagyon jónak tűnik. Vendégségbe készül. Bíztosan sikert arat a süti.

    VálaszTörlés